انجام پروژه های فاز دو معماری حرفه ای و دانشجویی

دسته بندی :

نویسنده : دست دو بوک

تاریخ درج :

حجم فایل :

انجام پروژه های فاز دو معماری حرفه ای و دانشجویی
انجام پروژه های فاز دو معماری حرفه ای و دانشجویی

طراحی فاز دو (۲) معماری چیست ؟
خوب است بدانید که نفشه کشی اصلی مربوط به هر ساخت و ساز در فاز دوم انجام میشود، فاز صفر و یک پروژه معماری بیشتر نقش آماده سازی را دارند و بخش اصلی کار در فاز دو معماری است، نقشه فاز دو معماری بر اساس مقررات ملی ساختمان و ضوابط سازمان مدیریت برنامه و بودجه تهیه می شود، نقشه های فاز ۲ هستند که تمامی اطلاعات و جزئیات اجرایی را دارا هستند و برای اجرای پروژه ها بکار گرفته میشوند و از همین رو نیز دارای اهمیت بیشتری هستند. در این نوع از نقشه ها مهندسین به طراحی نقشه های سازه ، مکانیک و برق می پردازند .



طراحی و نقشه کشی فاز 2 معماری
نقشه های فاز دو یا نقشه های اجرایی پروژه باید پس از اتمام فاز یک و طراحی اولیه پروژه، تهیه شوند. پروژه فاز 2 معماری باید با هماهنگی مهندسان سازه و تاسیسات ساختمان انجام شود. ما نقشه کشی و طراحی معماری فاز 2 پروژه شما را به صورت حرفه ای انجام می دهیم. شما می توانید برای مشاوره رایگان و دریافت خدمات پروژه فاز دو معماری با ما تماس حاصل کنید.

 

 
تهیه نقشه فاز 2 معماری
نقشه کشی معماری فاز 2 پس از تصویب نقشه های فاز یک انجام می شود. نقشه های فاز دو معماری با توجه به نقشه های فاز یک و با هماهنگی بخش های سازه و تاسیسات تهیه می شود. ابتدا المان های سازه ای جایگذاری می شود، محل داکت های تاسیساتی تعیین می شود و نقشه های اجرایی معماری نیز با هماهنگی با موارد دیگر تهیه می شود. ممکن است در فاز یک تداخل ها و موارد ناهماهنگی بین نقشه های معماری، سازه و تاسیسات مشاهده شده باشد، این موارد باید حتما در فاز اجرایی یا فاز دو برطرف شوند.

 

ضوابط انجام پروژه فاز 2 معماری
انجام پروژه فاز 2 معماری باید مطابق با الزامات مقررات ملی ساختمان انجام شود. نقشه های فاز 2 باید حتما توسط ناظر تایید شود. برخی مواردی که نیاز است در نقشه های فاز 2 معماری گنجانده شود، در ادامه مطرح می شود. نقشه محوطه، نقشه طبقات به تفکیک هر طبقه، پلان خرپشته، نقشه بام، نقشه مقاطع طولی و عرضی، نقشه نماها و نقشه های مربوط به جزئیات اجرایی باید در نقشه کشی معماری فاز 2 تهیه شوند.

 

در انجام نقشه کشی معماری فاز 2 ، طراح باید نکات اجرایی را طبق الزامات مقررات ملی ساختمان و الزامات شهرداری، رعایت کند. جدول زیربنای تصویب شده توسط شهرداری منطقه، و جدول نقشه های معماری، باید مطابقت داشته باشند. در تمام پلان ها نیاز است که نام فضاها، علامت مقاطع، محورهای ساختمان، نام پلان، علامت شمال، تیپ پنجره ها و درها و همچنین اندازه مقاطع درج شود. مقاطع طولی و عرضی باید کل محدوده ملک را شامل شوند. ارتفاع زیرزمین ها باید حداقل دو متر در نظر گرفته شوند. وجود عایق رطوبتی در کف طبقات پارکینگ ها و کف پایین ترین زیرزمین ضروری است. عدم سرگیری پله ها و رمپ ها رعایت شود. نکاتی مانند موارد ذکر شده حتما باید در زمان تهیه نقشه های فاز دو معماری بررسی و اصلاح شوند.

 


 
نرم افزار نقشه کشی فاز 2 معماری
در طراحی فاز دو معماری و نقشه کشی معماری فاز 2 از نرم افزار اتوکد استفاده می شود. این نرم افزار با توجه به امکاناتی که برای طراحی دو بعدی و سه بعدی دارد، پرکاربردترین نرم افزار است. بنابراین در تهیه نقشه فاز 2 معماری تسلط بر نرم افزار اتوکد نیاز است. در نرم افزار اتوکد امکان لایه بندی نقشه ها وجود دارد. می توان درب ها و پنجره ها، دیوارها، پله ها و نرده ها، کف و سقف ها و سایر المان ها را لایه بندی کرد. و این امر، کار را برای طراحی نقشه فاز دو با استفاده از نرم افزار اتوکد، بسیار راحت می کند.

 

نقشه های فاز 2 معماری شامل چیست؟ لیست نقشه های فاز 2 معماری

نقشه فاز ۲ شامل ترسیم و ارایه نقشه هایی اجرایی ساختمان جهت اجرا یا ارائه به پیمانکاران می باشد. در ادامه برای شما لیستی از نقشه های اجرایی فاز دو معماری را آورده ایم :

     فهرست نقشه های فاز دو
     پلان تاسیسات مکانیکی
    پلان سقف کاذب
    کدگذاری
    پلان نعل درگاه
    پلان تاسیسات الکتریکی
    برش های فاز دو
    نماها
    جدول نازک کاری
    پلان اندازه گذاری
    پلان فونداسیون و کرسی چینی
    پلان تیر ریزی
    سایت پلان
    پلان فاز دو بام
    بزرگنمایی سرویس بهداشتی
    بزرگنمایی پله
    تیپ بندی در و پنجره
    پلان کفسازی و مبلمان


 
هزینه انجام پروژه فاز 2 معماری
هزینه انجام فاز 2 معماری بستگی به ابعاد پروژه، تعداد طبقات، پیچیدگی المان های معماری و جزئیات اجرایی دارد. با افزایش طبقات و ابعاد پروژه، هزینه تهیه نقشه های فاز 2 معماری نیز افزایش می یابد. به علاوه نیاز است این نقشه ها با نقشه های اجرایی تاسیسات و سازه هماهنگ باشند. اگر نقشه های فاز دو معماری با جزئیات و دقت تهیه شوند، اشتباهات اجرایی کمتر می شود. با کاهش اشتباهات و نواقص اجرایی، هزینه اصلاحات کم یا صفر می شود. بنابراین صرف هزینه برای تهیه نقشه فاز دو معماری ، می تواند سایر هزینه ها را در ادامه پروژه کاهش دهد.

نظرات کاربران

عبارت امنیتی
0