تبدیل پایان نامه به کتاب

دسته بندی :

نویسنده : دست دو بوک

تاریخ درج :

حجم فایل :

تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به کتاب

اهمیت تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان­ نامه به کتاب علاوه بر اینکه می تواند به بالا بردن سطح علمی و ذخایر تحقیقاتی کشور کمک کند بلکه امتیاز ویژه ای نیز در رزومه ی محقق محسوب می شود. تالیف حداقل یک کتاب در حوزه تخصصی شما می تواند برگ برنده ای در آزمون مصاحبه دکتری باشد. علاوه بر این تبدیل پایان نامه به کتاب موجب می شود تا پایان نامه های کمتری در کتابخانه ها خاک بخورند و با تبدیل به کتاب زحمات شما دانشجویان هدر نرود و مطالب پایان نامه شما به راحتی در احتیار مصرفت کنندگان قرار بگیرد. البته با در اختیار داشتن پایان نامه خود به صورت کتاب از مزایای زیر نیز بهره مند می شوید.

مزایای تبدیل پایان نامه به کتاب
   * گرفتن ۴ امتیاز پژوهشی در مصاحبه آزمون دکتری
   * گرفتن ۲ نمره باقی‌مانده پایان نامه ( ویژه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی)
   * اخذ امتیازهای لازم برای استخدام و ارتقای شغلی
   * هزینه پایین تر تبدیل پایان نامه به کتاب نسبت به استخراج مقاله از پایان نامه
   * ثبت نام نویسنده در کتابخانه ملی
   * ورود به انجمن نخبگان
   * کمک به بالا بردن سطح علمی کشور با به جریان انداختن ذخایر علمی
   * افزایش احتمال بالا رفتن حقوق و مزایا

مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب
آماده سازی و تحویل فایل ورد کتاب
با توجه به اینکه پایان نامه تایپ شده است،معمولا این مرحله با مشکل خاصی همراه نیست،به جز در مواردی که حجم پایان نامه بسیار کم است که در این موارد معمولا نویسنده با کمک گرفتن از ناشر یا… با راهکارهایی اقدام به افزایش تعداد صفحات کتاب،تا رسیدن به حداقل های استاندارد می کند .

صفحه آرایی
به طور کلی به هنر انتخاب درست و متناسب فونت،اندازه کلمات، فاصله خط ها از همدیگر و از حاشیه ها، جاگذاری درست و اصولی اشکال،تصاویر و نمودارها و …”صفحه آرایی” گفته می شود،که می تواند در تاثیرگذاری کتاب،بسیار کاربردی باشد.

دریافت شابک به اسم نویسنده
در حال حاضر شابک یا (ISBN) یک کد ۱۳ رقمی است که در قسمت شناسنامه و فیپای کتاب و پشت جلد کتاب به صورت بارکد نوشته می‌شود و کاربردهای متفاوتی دارد،مثلا داشتن شابک برای شاسنامه دار شدن کتاب و اخذ فیپا(که در خوان پنجم توضیح خواهیم داد) ضروری است و وقتی اطلاعات فیپا و شابک قانونی بر روی کتاب درج شده باشد،همه حقوق مادی و معنوی کتاب برای همیشه برای نویسنده حفظ خواهد شد. به عبارت دیگر شابک و فیپا،دقیقا نقش سند مالکیت را برای یک ملک بازی می‌کنند.

طراحی جلد
طراحی جلد برای دوستانی که جدا از گرفتن نمره یا امتیاز آزمون مصاحبه دکتری،علاقمند به عرضه کتاب خود در بازار فروش فیزیکی کتاب می باشند،یکی از مهمترین مراحل فرایند چاپ کتاب است که قطعا در عرضه موفق اقتصادی کتاب،نقش کلیدی خواهد داشت.

دریافت مجوز فیپا و مجوز ارشاد
فیپا مخفف «فهرست نویسی پیش از انتشار» است که اصطلاحا به تهیه اطلاعات‌ کتاب شناختی‌ شامل جزئیات‌ مربوط‌ به‌ یک‌ اثر مثل‌ نویسنده‌،عنوان‌،ناشر،تعداد جلدها،پیوست ها،بها،تصویرپرداز و… لازم‌ برای‌ شناسایی‌ و بازیابی‌ یک‌ کتاب‌ بر مبنای‌ ضوابط‌ و استانداردهای‌ بین‌المللی قبل از چاپ گفته می شود‌ که در مهر ۱۳۷۷ “کتابخانه ملی”‌ با همکاری‌ وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ اجرای‌ این طرح‌ را به‌ طور رسمی‌ در ایران آغاز کرده است و در حال حاضر هم اداره كل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و كتابخانه ملی مسئول مستقیم صدور فیپا به درخواست ناشران و صرفا به صورت الکترونیک در کشور می باشد.

چاپ و صحافی
این مرحله هم دقیقا مانند مرحله چهارم (طراحی جلد)، برای دوستانی که قصد عرضه کتاب خود در بازار فروش را دارند کاملا مهم و حیاتی است، زیرا بسیاری از کتاب های خوب و پر محتوا، صرفا به دلیل نداشتن کیفیت بالای چاپ و صحافی از گردونه رقابت فروش حذف شده اند.

عرضه کتاب
اگرچه اغلب متقاضیان تبدیل پایان نامه به کتاب را دوستانی تشکیل می دهند که بیشتر در پی گرفتن نمره یا امتیاز آزمون مصاحبه دکتری هستند! ولی به هیچ وجه نباید از خوان آخر که همان عرضه خوب و حرفه ای کتاب است،غفلت کرد! کمااینکه خیلی از متقاضیان تبدیل پایان نامه به کتاب،با مراجعه به ناشران با سابقه و قوی،نه تنها در مدت زمانی کوتاه توانسته اند کتابی خوب و استاندارد تحویل بگیرند، بلکه با عرضه آن کتاب در سیستم فروش (فیزیکی یا الکترونیکی) همان ناشر،پس از مدتی توانسته اند کسب درآمد نیز بکنند!


 تغییرات لازم برای نوشتن کتاب از پایان نامه
   * به هیچ وجه عنوان کتاب را عینا شبیه به عنوان پایان نامه تعیین نکنید.
   * همه جمله هایی که به “رساله” یا “پایان نامه” ختم می شوند باید به کلمه “ کتاب” تغییر یابند.
   * همه سر فصل های اصلی و حتی فرعی باید به شکلی تغییر یابند که آن را از یک پایان نامه متمایز کنند.
   * حرفه ای تر این است که در ابتدا و در بخش پیش گفتار نوشته شود ، این کتاب بر گرفته از پایان نامه است.
   * بهتر این است که در فهرست منابع آخر کتاب،پایان نامه خود را هم اضافه کنید و در برخی از صفحات کتاب به پایان نامه خودتان هم استناد کنید.
   * بسیار جذاب خواهد بود که برخی اطلاعات و دستاوردهای مربوط به موضوع پایان نامه به آن اضافه شوند ، با این کار هم کتاب را بروز کرده اید و هم از مشابه شدن کامل کتاب با پایان نامه جلوگیری کرده اید.
   * برای اینکه از لحاظ نگارشی بهتر بتوانید پایان­ نامه را تبدیل به کتاب کنید حتما از ویراستاران خبره کمک بگیرید.

 

با ما تماس بگیرید

09122659891

نظرات کاربران

عبارت امنیتی
0