راه های کسب درآمد ارزی یا دلاری به وسیله کتاب

دسته بندی :

نویسنده : دست دو بوک

تاریخ درج :

حجم فایل :

راه های کسب درآمد ارزی یا دلاری به وسیله کتاب
راه های کسب درآمد ارزی یا دلاری به وسیله کتاب

ممکن است برای شما که عاشق مطالعه هستید و دنیایتان با کتاب گره خورده جذاب و جالب باشد که بدانید از طریق ارتباط با کتاب و اتصال به شبکه جهانی اینترنت میتوانید درآمد ارزی داشته باشید و در عین حال که از دنیای کتاب لذت می برید سود متناسب با روز مناسبی نیز دریافت کنید. بله راه های متفاوتی وجود دارد که بتوانید درآمد دلاری از طریق کتاب داشته باشید. با دست دو بوک همراه باشید:

1- کسب درآمد ارزی از راه خواندن کتاب
تصور کنید به یکی از سرگرمی‌ های مورد علاقه خود یعنی خواندن کتاب می پردازید و علاوه بر لذت بردن از آن، برای این کار حقوق دریافت کنید. اگر سوال می کنید چگونه پاسخ آن بسیار ساده است.




کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب
کسب درآمد از طریق نقد و بررسی کتاب برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستن و به خواند کتاب های مختلف علاقه مندند امکان پذیر می باشد. فقط کافی است که بعد از پایان کتاب، نظر شخصی خود را در مورد آن ارائه می دهید. از آنجایی که کتاب های متعددی دائماً در حال چاپ هستند ، نقد و بررسی کتاب ها معمولاً همیشه مورد تقاضا می باشند. بنابراین اگر به داستان های هیجان انگیز، کتاب های غیر داستانی ، آثار کلاسیک یا کتاب های مستقل و یا هر سبک کتاب دیگری علاقه مند باشید ، می توانید آنها را بخوانید و نقد کنید. در ادامه لیستی از 17 سایت معتبر ارائه شده است که به شما کمک می کند تا با خواندن کتاب و نقد آن درآمد دلاری کسب نمایید.

سایت kirkus media
این سایت یکی از معتبرترین منابع برای بررسی و نقد کتاب است. این شرکت مشهور منتقدان ادبی را برای خواندن کتاب و نوشتن نقد درباره آنها در حدود 350 کلمه استخدام می‌ کند. این وب سایت به دنبال افرادی می گردد که به زبان انگلیسی و اسپانیایی برای کتاب ها نقد بنویسند. برخی از ویژگی هایی که برای جلب نظر داوران این سایت به آنها نیاز خواهید داشت عبارتند از: تجربه ، نگاه تیزبین و توانایی نوشتن نقد 350 کلمه ای در مدت دو هفته.

سایت Reedsy Discovery
Reedsy Discovery این امکان را به داوران کتاب می دهد که جدیدترین کتاب های منتشر شده را قبل از دیگران بخوانند. می توانید صدها داستان جدید را قبل از انتخاب داستانی که علاقه شما را برانگیزد ، مرور کنید.  اگر در Reedsy Discovery نام تجاری خود را به عنوان مرورگر کتاب ایجاد کرده کنید ، می توانید با نویسندگانی که برای نقد مستقیم با شما تماس می گیرند ارتباط برقرار نمایید. روند ثبت نام در این سایت بسیار ساده است و پس از پذیرش ، می توانید بلافاصله کتاب ها را جستجو کرده و مطالعه کنید. نکته جالب درباره این سایت این است که نقد کنندگان کتاب می توانند برای نقدهای خود انعام دریافت کنند. خوانندگان می توانند 1 ، 3 یا 5 دلار به عنوان تقدیر (که صادقانه بگویم ، همه منتقدان کتاب ارزش بیشتری دارند) ارسال می کنند.

سایت Online Book Club
روش استفاده باشگاه کتاب آنلاین کاملاً ساده و منطقی می باشد. شما یک نسخه رایگان از کتاب دریافت خواهید کرد و برای ارائه نقد و بررسی آن کتاب نیز هزینه دریافت خواهید کرد. این سایت یکی از معدود سایت هایی است که در مورد نرخ پرداخت خود شفاف است و بین 5 تا 60 دلار برای نقد کتاب می‌پردازد.  با این حال شما باید اولین نقد خود را به صورت رایگان برای Online Book Club انجام دهید.

سایت U.S. Review of Books
US Review of Books انواع کتاب ها را نقد و بررسی می کند و این بررسی ها را در یک خبرنامه ماهانه محبوب منتشر می کند. روش کار برای یک نقد کننده کتاب در این سایت ساده است: وقتی عنوان یک کتاب منتشر می شود ، نقد کنندگان می توانند درخواست کنند آن را بخوانند و نقد اختصاصی خود را ارائه دهند. یک نقد معمول برای بررسی کتاب های این سایت بین 250 تا 300 کلمه است. آنها به دنبال نظرات آگاهانه و حرفه ای در نقد ها هستند. برای درخواست کار در این سایت باید یک رزومه ، نمونه کار و دو مرجع حرفه ای را از طریق ایمیل ارسال کنید.

سایت Women’s Review of Books
این مجله فمینیستی 36 سال است که منتشر می شود و به دنبال نقد کنندگان کتاب برای پیوستن به نیروی های خود است. اگر قصد نوشتن نقد و بررسی برای Women’s Review of Books را دارید ، باید توجه داشته باشید که بررسی های این سایت در معرض عموم منتشر می شود. اکثر نویسندگان این مجله دانشگاهیان ، روزنامه نگاران یا نقد کنندگان کتاب هستند که چندین سال تجربه پشت سر آنها است. اگر این شرایط را داشته باشید و پذیرفته شوید ، به ازای هر بازبینی 100 دلار دست مزد دریافت خواهید کرد.

سایت Upwork
اگر فریلنسر هستید ، احتمالاً قبلاً با سایت Upwork آشنا شده اید. بسیاری از افرادی که به دنبال نقد کنندگان مستقل کتاب هستند به طور منظم لیست هایی را در بازار آن ارسال می کنند. از آنجا که هر موقعیت استخدامی از طرف یک شرکت یا سایت خاص ایجاد می شود شرایط متفاوت خواهد بود.

سایت New Pages
علاقه ای به نوشتن نقدی بیش از 300 کلمه ندارید؟ آیا نقد کتاب های کوتاه برای شما راحت تر است؟ در این صورت ، تبدیل شدن به یک نقد کننده در NewPages ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. NewPages.com یک پورتال اینترنتی برای مطبوعات کوچک ، ناشران مستقل و کتابفروشی ها و مجلات ادبی است. این سایت به دنبال نقد های کوتاه کتاب (به طور کلی بین 100 تا 200 کلمه) درباره هر مجله ادبی یا کتابی که اخیرا خوانده اید می باشد. اگر شما هم طرفدار کتاب های مطبوعاتی کوچک یا مجلات ناشناخته هستید ، نوع نقد و بررسی که NewPages می خواهد با آن کار کند برای شما مناسب است.

سایت Publishers Weekly
Publishers Weekly یک مجله آنلاین است که برانتشار بین المللی کتاب و همه آنچه که به دنبال دارد، تمرکز می کند. این سایت هر چند وقت یکبارانواع کتاب های منتشر شده را نقد می کند. این بدان معنی است که گاهی اوقات از نقد کنندگان کتاب دعوت به همکاری می کند.

سایت Writerful Books
آنها همیشه به دنبال نقد کنندگان کتاب با نظرات تازه و جذاب هستند. یکی از مزایای این سایت این است که می توانید هر کتابی را که می خواهید برای آنها نقد کنید (اگرچه آنها نویسندگان برنده جایزه معاصر آمریکایی ، استرالیایی ، انگلیسی ، کانادایی ، ایرلندی و نیوزیلندی را ترجیح می دهند) . دریافت حقوق ثابت و منظم در صورتی که مرتباً برای آنها نظرات با کیفیت منتشر کنید امکان پذیر خواهد بود و اگر نقد های شما با کیفیت باشد می توانید امیدوار باشید که با شما تماس بگیرند و شما را با حقوق ثابت استخدام کنند.


نکات مهم
اگر قصد کسب درآمد از خواندن کتاب و نوشتن نقد و بررسی آن دارید نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. اولین نکته این است که شما باید به زبان انگلیسی و نگارش به این زبان تسلط داشته باشید تا بتوانید نوشته های خود را از نظر گرامری و نگارشی خوانا بنویسید. بعد از آن دقت شما در خواندن کتاب بسیار مهم است. توصیه می شود قبل از شروع به نقد کتاب در هر سایتی، نمونه کار های نقادان دیگر در آن سایت را مطالعه کنید تا با شیوه و ساختار نقد مورد قبول آشنا شوید. در حالی که بسیاری از وب سایت های نقد کتاب در ازای فعالیت شما پول پرداخت می کنند  مبالغ پرداخت ها ممکن است متفاوت باشد. حتی برخی با نسخه هایی از کتاب یا مجله پرداخت به نقد کنندگان را انجام می دهند. بنابراین قبل از اینکه درخواست کنید ، جزئیات پرداخت سایت مورد نظر خود را به صورت کامل بررسی کنید.


کسب درآمد از خلاصه کردن کتاب
بسیاری از ناشر ها یا شرکت های خلاصه کتاب، متن خلاصه شده کتاب های طولانی را به کسانی که نسخه کوتاه را می خواهند می فروشند. بسیاری از همین شرکت ها برای خواندن کامل کتاب و سپس نوشتن خلاصه ای به فریلنسرها حقوق پرداخت می کنند.

سایت Instaread
به عنوان نمونه سایت Instaread برای کسانی که در خلاصه کردن کتاب ها مهارت دارند مناسب است. اگر علاقه ای به نوشتن مطالب انتقادی درباره کتاب هایی که می خوانید ندارید  Instaread ممکن است برای شما مناسب باشد. Instaread یک فراخوان برای خلاصه کردن کتاب ها دارد ، که در آن باید خلاصه ای از بینش اصلی داستان نویسی جدید و کلاسیک ارائه دهید. هر خلاصه باید حدود 1000 تا 1500 کلمه باشد ، که باعث می شود کمی نسبت به متوسط ​​نقد کتاب طولانی تر باشد اما Instaread برای هر خلاصه ای که می نویسید 100 دلار پرداخت می کند.

سایت getAb Abstract
به عنوان یک مثال دیگر، اگر شما خواننده کتاب های غیر داستانی هستید getAb Abstract سایتی است که 18000+ کتاب غیر داستانی را به صورت 10 دقیقه ای خلاصه می کند. صفحه فرصت های شغلی آنها اغلب شامل لیست هایی برای استخدام نویسندگان برای خلاصه کتاب ها می باشد و اغلب به دنبال نویسندگان علم و فناوری است که بتوانند جدیدترین مقالات و کتاب های مجله را جمع بندی و خلاصه نویسی کنند. این سایت به صورت مستقل و متغیر هزینه پرداخت می کند و مبلغ ثابتی برای پرداخت ندارید، بنابراین قبل از شروع کار اطلاعات بیشتر را از طریق وب سایت کسب کنید.

خواندن و ضبط کردن کتاب های صوتی
محبوبیت کتابهای صوتی روز به روز بیشتر می شود. بسیاری از افراد زمانی که در ترافیک هستند و یا در مترو ها منتظر رسیدن به مقصد می باشند به کتاب های صوتی گوش می کنند. بسیاری از نویسندگان و ناشر ها اغلب به دنبال افرادی می روند که صدای عالی و واضحی برای خواندن داستان ها و کتاب های غیر داستانی دارند. علاوه بر سایت های انگلیسی زبان، شما می توانید در سایت های فارسی نیز کتاب های صوتی خود را منتشر کنید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید. بهترین سایت های خارجی برای کسب درآمد از طریق خواندن کتاب و ضبط کتاب صوتی ACX و Brilliance Audio آمازون است که بسیاری از کتابهای صوتی پرفروش را تولید می کند. همچنین می توانید سایت های مستقل نظیر Upwork را برای کار خواندن کتاب صوتی بررسی کنید.




2- کسب درآمد دلاری از طریق نوشتن کتاب یا ترجمه کتاب
با پیشرفت تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، خیلی از کارها دیگر به روش سال‌ها قبل انجام نمی‌شود. این مسئله در مورد صنعت نشر هم صادق است. امروزه دیگر لازم نیست برای چاپ و انتشار کتاب و ارتباط با مخاطب خود، منتظر قبول پیشنهاد همکاری از سوی یک شرکت بزرگ چاپ و نشر باشید. نشر الکترونیکی بسیار ساده و ارزان شده و از طرف دیگر فروش کتاب‌های الکترونیکی یا ebook ها رونق زیادی گرفته است. شما می‌توانید با تکیه به دانش و تجربه خود به تالیف یا ترجمه کتاب از انگلیسی به فارسی و بالعکس بپردازید و از طریق ترجمه کسب درآمد نمایید. درآمد دلاری به دست آمده از این طریق قابل انتقال به کارت‌های بانکی بین‌المللی هستند که  شما با کمک شرکت‌های ایرانی ارائه‌دهنده این خدمات قادر به انتقال این درآمد به داخل کشور خواهید بود.

 

چند سایت که در این زمینه می توانید در آنها فعالیت کنید به شرح زیر است:

آمازون Amazon.com
سایت معروف آمازون که بیش از ۳ دهه در زمینه فروش اینترنتی کتاب فعال است، بخشی نیز برای نویسندگان مستقل دارد که می‌توانند از طریق آن کتاب الکترونیک خود را منتشر کنند. این سیستم تحت عنوان Kindle Direct Publishing فعالیت می‌کند و کتاب‌های منتشر شده در آن، از طریق وب سایت و اپلیکیشن‌های اندروید، iOS، سیستم عامل Mac و کتاب‌خوان Kindle قابل دسترسی هستند. سهم شما به عنوان نویسنده، تحت تاثیر عوامل متعددی بین ۳۵ تا ۷۵ درصد از فروش کتاب خواهد بود. محبوبیت و فروش فوق‌العاده آمازون، حتی این سهم اندک را برای ناشران توجیه پذیر می‌کند.

Selz.com
این سایت نه تنها برای فروش کتاب الکترونیکی کاربرد دارد، بلکه امکانات بسیار زیادی در اختیار نویسنده و ناشر کتاب قرار می‌دهد و تنها ۲% از مبلغ فروش را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. امکانات مهم این سایت عبارتند از: ارائه کدهای تخفیف مخصوص، امنیت در انتقال فایل کتاب ترجمه شده به شکل دیجیتال، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیسبوک، نمایش مناسب کتاب درموبایل و تبلت.

Fiverr.com
سایت فیور، برای انتشار انواع محصولات دیجیتال از قبیل کتاب‌های الکترونیک مفید است. از طریق این سایت یک داشبورد مدیریتی مناسب در اختیار شما قرار می‌گیرد که از طریق آن می‌توانید با مشتریان در ارتباط باشید و آن‌ها را مدیریت نمایید. عیب این سایت این است که به ازای هر بار فروش کتاب، لازم است کتاب را برای مشتری ایمیل کنید که قدری آزاردهنده است! نرخ کمیسیون این سایت نیز ثابت و برابر ۱ دلار به ازای هر فروش است که برای قیمت‌های پایین درصد بالایی از فروش را به خود اختصاص می‌دهد. این موارد در کنار محبوبیت بالای این سایت و تعداد اعضای زیاد آن، را در تصمیم‌گیری برای انتشار کتاب در این سایت در نظر بگیرید.

Blurb
این سایت علاوه بر این که امکان فروش کتاب‌های الکترونیکی را فراهم می‌کند، برای تولید کتاب‌های زیبا و آراسته نیز راهکارهایی دارد. ساخت کتاب از طریق این سایت بسیار آسان است و کتاب ساخته شده، می‌تواند در این سایت و در سایت‌های دیگر از قبیل آمازون منتشر شود.

GooglePlay
فروشگاه گوگل پلی نیازی به معرفی ندارد ولی شاید نمی‌دانستید که انتشار کتاب‌های الکترونیکی نیز از طریق این سیستم امکان‌پذیر است. کاربران میلیاردی اندروید در سراسر جهان قادر به مشاهده و خرید کتاب شما خواهند بود.

نظرات کاربران

عبارت امنیتی
0