مشاوره و انجام پایان نامه مهندسی شیمی

دسته بندی :

نویسنده : دست دو بوک

تاریخ درج :

حجم فایل :

مشاوره و انجام پایان نامه مهندسی شیمی
مشاوره و انجام پایان نامه مهندسی شیمی

تبدیل پایان نامه به کتاب

رشته مهندسی شیمی
رشته مهندسی شیمی (Chemical Engineering) یکی از رشته های مجموعه ریاضی – فیزیک است که داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی می توانند آن را انتخاب کنند و در آن ادامه تحصیل کنند. معمولا کسانی که رشته مهندسی شیمی را انتخاب می کنند، اطلاع چندانی از این رشته ندارند و آنچه که با آن روبرو می شوند با تصورشان از مهندسی شیمی متفاوت است. به همین دلیل شناخت دقیق رشته مهندسی شیمی می توانند در انتخاب درست داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی راهگشا باشد.
برخلاف اسم رشته مهندسی شیمی، این رشته قبل این که به مسائل شیمی بپردازد، به تربیت مهندس می پردازد. رشته مهندسی شیمی رشته ای گسترده است و بسیاری از چیزهایی که ما در زندگی روزمره خود از آن ها استفاده می کنیم، به کمک مهندسی شیمی به وجود می آید.
رشته مهندسی شیمی رشته ای است که با طراحی، ساخت و بهره برداری از فرآیندها و کارخانه های مرتبط صنایع شیمیایی سر و کار دارد. صنایع شیمیایی شامل صنایعی هستند که در آن ها تغییری شیمیایی، فیزیکی، و یا بیولوژیک، مواد خام را به محصولات و فرآورده های با ارزش صنعتی تبدیل می کند.  هدف از ایجاد رشته مهندسی شیمی تربیت مهندسان ماهر برای اداره صنایع شیمیایی و بهره برداری از آن ها است.



وظایف مهندس شیمی
این افراد غالبا در بخش تحقیق و توسعه و یا در بخش تولید مشغول به کار می شود.

اگر مهندس شیمی در بخش تحقیق و توسعه کار کند، وظیفه دارد که:
- آزمایش راه های جدید توسعه محصولات در آزمایشگاه را انجام دهد.
- مدل های کامپیوتری برای رسیدن به روش های تولید ایمن تر و مقرون به صرفه تر استفاده کند.
- رای چگونگی انتقال نمونه های آزمایشگاهی به محیط واقعی کار برنامه ریزی کند.
- روش های ایمن و دوستدار محیط زیست برای از بین بردن مواد زائد را توسعه و گسترش دهد.

اگر مهندس شیمی در بخش تولید کار کند وظیفه دارد :
- ا تکنسین های کارخانه برای ایجاد تجهیزات لازم و ابزارهای کنترل فرآیند تولیدهمکاری کند.
- رآیندهای فیزیکی و شیمیایی فرآیند تولید را نظارت و بررسی کنند.
- یستم ها و دستگاه ها مورد نیاز در فرآیند تولید را طراحی کنند.
- همکاری نزدیک با مدیران بخش های کنترل کیفیت و ایمنی و سلامت به منظور بهینه سازی فرآیند تولید از نظر اقتصادی، کیفیت محصولات، ایمنی داشته باشد.



گرایش های رشته مهندسی شیمی
گرایش های دوره کارشناسی مهندسی شیمی
در بدو ورود به دوره کارشناسی مهندسی شیمی گرایشی وجود ندارد و دانشجویان رشته مهندسی شیمی با توجه به مهارت و استعداد خود می توانند بعد از گذراندن دو سال از دوره تحصیل خود در یکی از گرایش های کارشناسی مهندسی شیمی ادامه تحصیل دهند. گرایش های مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی عبارتند از؛

1.پالایش
دانش تبدیل نفت خام به فرآورده های نفتی.

2.پتروشیمی
دانش تبدیل شاخه ای از فراورده های نفتی به فرآورده های غیر نفتی (پلیمرهای خام و محصولات پتروشیمی)

3.پلیمر
دانش تبدیل پلیمرهای خام (PVC,PP,PE) به پلیمرهای صنعتی (لاستیک، چسب، رنگ و ...)

4.صنایع گاز
دانش تبدیل گاز طبیعی به گاز قابل مصرف (شامل عملیات استخراج، پالایش، انتقال و ...) (با توجه به منابع غنی گاز در ایران و رتبه دوم ایران در جهان از این حیث، آینده این گرایش بسیار درخشان خواهد بود)

5.صنایع شیمیایی معدنی
دانش تبدیل مواد شیمیایی استخراج شده از معدن به محصولات شیمیایی معدنی (گچ، سیمان، کاشی، اسیدها و بازها، گازهای صنعتی و ... )

6.صنایع غذایی
دانش تبدیل مواد غذایی به محصولات غذایی مغذی‌تر و با طعم بهتر.

7.طراحی فرایندهای صنعت نفت
همانطور که از نام آن مشخص است در دروس اختصاصی و اختیاری این گرایش باید مسائل مربوط به صنایع نفت مطرح شود.

8.بهره برداری:

این گرایش را می توان رشته ای مستقل دانست و شامل دروسی مانند اکتشاف نفت، حفاری، مخازن هیروکربنی و ... است.


گرایش های دوره ارشد مهندسی شیمی
مهندسی شیمی گرایش ترموسینتیک و کاتالیست
گرایش ترموسینتیک در واقع علمی است که تئوری‌های گذشته از قبیل ترمودینامیک غیرتعادلی و ترمواستاتیک را کامل می­کند. داوطلبان این گرایش میتوانند بر روی معادله سرعت واکنش­های تعادلی و غیرتعادلی و روش­‌هایی برای افزایش سرعت واکنش‌ها با استفاده از کاتالیست فعالیت کنند. در واقع این گرایش، بهترین گرایش ارشد مهندسی شیمی برای افرادی است که به دروس راکتورهای شیمیایی و ترمودینامیک علاقه‌مند هستند.

مهندسی شیمی گرایش فرآیندهای جداسازی
داوطلبان این گرایش فنون و تکنیک‌هایی برای جداسازی ترکیبهای مهم موجود در صنایع شیمیایی را یاد می گیرند. کمک به بهبود عملکرد جداسازی در برج ‌های جداسازی  نظیر برج‌های تقطیر، برج‌های جذب و دفع، جداسازی با غشا و … از ویژگی‌هاییست که فارغ التحصیلان این گرایش دارا می باشند. گرایش فرایندهای جداسازی، بهترین گرایش ارشد مهندسی شیمی برای افرادی است که به دروس عملیات واحد علاقه‌مند هستند. یکی از نرم افزارهای مهمی که فارغ التحصیلان گرایش فرایندهای جداسازی آموزش می‌بینند، نرم افزار کامسول برای شبیه سازی دینامیکی است.

مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند
طراحی، ساخت و بهره‌برداری فرایندها برای تولید مقرون بصرفه یک محصول، وظیفه اصلی یک مهندسی شیمی است. به همین دلیل یک مهندسی شیمی را معمولا مهندس طراحی فرایند صنایع شیمیایی می نامند. میتوان گفت گرایش طراحی فرایند متناسب‌ترین گرایش ارشد مهندسی شیمی برای یک تحصیل کرده مهندسی شیمی است. گرایش طراحی فرایند را می توان یک گرایش چند بعدی از سایر گرایش های مهندسی شیمی از قبیل جداسازی، پدیده‌ های انتقال، صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی و فراوری و انتقال گاز دانست. در واقع گرایش طراحی فرایند، بهترین گرایش ارشد مهندسی شیمی برای افرادی است که به دروس پدیده‌ های انتقال و  عملیات واحد علاقه‌مند هستند. مهمترین نرم افزارهای مهمی که فارغ التحصیلان گرایش طراحی فرایند آموزش می‌بینند، نرم افزار اسپن، نرم افزار هایسیس و نرم افزار متلب برای شبیه سازی و مدلسازی پدیده‌های موجود در صنایع شیمیایی است.

مهندسی شیمی گرایش مدلسازی، شبیه سازی و کنترل
دانشجویان این گرایش می آموزند تا چگونه پدیده‌های موجود در صنایع شیمیایی را بصورت ریاضی بیان کنند. در واقع هدف از این گرایش ارشد مهندسی شیمی، کمک به یادگیری و آموزش نرم افزارهای مرتبط با مهندسی شیمی است. این گرایش، بهترین گرایش ارشد مهندسی شیمی برای افرادی است که به علوم کامپیوتر و یادگیری نرم افزارها علاقه‌مند هستند.

مهندسی شیمی گرایش محیط زیست
داوطلبان گرایش محیط زیست، فعالیت‌هایی برای بهبود شرایط جوی و محیط زیست انجام می‌دهند. به عنوان مثال در چند سال اخیر، ورود ریزگردها و کمبود آب از مسائل مهم زیست­‌محیطی موجود در ایران است. کمک به بهبود این وضع تنها از عهده‌ی مهندسان گرایش محیط زیست برمی‌آید. گرایش محیط زیست، بهترین گرایش ارشد مهندسی شیمی برای افرادی است که به فعالیت در زمینه تصفیه آب و کاهش ریزگردها علاقه‌مند هستند. همچنین گرایش محیط زیست، بهترین گرایش ارشد مهندسی شیمی برای تحصیل در خارج از کشور (اپلای) است.

مهندسی شیمی گرایش پدیده های انتقال
یکی از گرایش های مهندسی شیمی گرایش پدیده های انتقال است. سه قانون فیزیکی اساسی در مهندسی شیمی، اصل بقای جرم، اصل بقای انرژی و اصل بقای اندازه حرکت هستند. مهندسان شیمی در این گرایش، اصول پدیده‌های انتقال را یاد می‌گیرند. در واقع مطالعه اصول و قواعد مربوط به پدیده‌های صنایع شیمیایی (انتقال جرم، انتقال حرارت و انتقال مومنتوم) از وظایف داوطلبان این گرایش است.

مهندسی شیمی گرایش فرآوری و انتقال گاز
کمک به بهبود فراوری (افزایش تولید منابع گازی و استخراج آن)، یکی از اقدامات اصلی در حوزه‌­های گازی کشور است. از آنجایی که ایران چهارمین کشور ثروتمند جهان از نظر ذخایر سوخت‌های فسیلی بشمار می‌رود، این اقدامات اهمیتی چند برابر پیدا میکند. داوطلبان این گرایش تکنیک‌هایی برای انجام این اقدامات را یاد میگیرند.

مهندسی شیمی گرایش صنایع پتروشیمی
صنایع پتروشیمی، صنعت تولید فراورده‌های شیمیایی از قبیل سوخت‌های وسایل نقلیه، پلیمرها و حتی داروها از مواد خام نفتی است.یکی از حوزه‌هایی که نیاز مبرم به مهندسان شیمی دارد، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها هستند. بدلیل سختی کار در این حوزه، در صورت جذب شدن در پتروشیمی‌ها از حقوق و مزایای بالایی برخوردار خواهید بود.

مهندسی شیمی گرایش صنایع غذایی
داوطلبان این گرایش علم استفاده از تجهیزات و دستگاه ‌ها برای تولید فراورده‌های غذایی را می ‌آموزند. همانطوری که می دانید غذا یکی از اجزای جدانشدنی زندگی انسانهاست. تولید فراورده‌های غذایی مفید یا کمک به بهبود غذاهای موجود در بازار از اقداماتی است که مهندس صنایع غذایی انجام می دهد. اما بایستی متذکر شویم که این گرایش یک گرایش تک بعدی است. از این جهت عرض میکنیم که در صورت تحصیل در این گرایش شما تنها میتوانید در حوزه ‌های مربوط به صنایع غذایی وارد بازار کار شوید. اما در صورتی که تحصیل‌کرده‌ی گرایش طراحی فرایند باشید، می توانید در حوزه صنایع غذایی نیز فعالیت کنید. در نتیجه انتخاب گرایش صنایع غذایی یک ریسک است.

مهندسی شیمی گرایش نانوفناوری
نانوتکنولوژی، فناوری مدرن دنیای امروز است. با ورود نانو به دنیای امروز تجهیزات متنوعی وارد بازار شدند. از انواع این تجهیزات میتوان به نانوحسگرها، نانو راکتورها، نانو کاتالیست ها اشاره کرد. از دیگر حوزه‌ هایی که نانو به آن ورود کرده، حوزه صنایع نفت و پتروشیمی است. امروزه میتوان با استفاده از علم نانو به استخراج بیشتری از نفت خام دست یافت. به عنوان مثال یک مهندس شیمی با داشتن دانش ترکیبی از حوزه نفت و حوزه نانوفناوری میتواند گامی بسوی پیشرفت در این حوزه بردارد و مشکلات بیشتری را ریشه ‌کن کند.

مهندسی شیمی گرایش پلیمر
در گذشته گرایش پلیمر یکی از زیرمجموعه‌های رشته مهندسی شیمی بود. اما در حال حاضر به عنوان یک رشته مستقل با دو گرایش صنایع پلیمر و تکنولوژی و علوم رنگ در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه می‌شود، البته هنوز نیز در شماری از دانشگاه‌های کشور مهندسی پلیمر یکی از گرایش‌های مهندسی شیمی است. در نتیجه اگر در دوران کارشناسی موفق به تحصیل در رشته پلیمر نشده‌ اید، میتوانید به عنوان یکی از گرایش های مهندسی شیمی در آن تحصیل کنید.

مهندسی شیمی گرایش زیست پزشکی
گرایش زیست پزشکی از سال ۱۳۸۹ به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ورود پیدا کرد. در واقع هدف از این گرایش کمک به درمان بیماری ها با استفاده از علم شیمی است. به عنوان مثال یکی از اقدامات مربوط به این حوزه کمک به انتقال‌ دقیق‌تر داروها به همان نقطه از درد و درمان برخی از بیماریهای لاعلاج مانند سرطان است.از دروس اصلی این گرایش میتوان به مهندسی پلیمر، ریاضیات مهندسی پیشرفته، زیست مواد و پدیده های انتقال اشاره کرد. از دروس اختیاری این گرایش نیز میتوان به دروس سامانه های رهایش کنترل شده دارو، مهندسی بافت، ترمودینامیک پیشرفته، طراحی بیوراکتور، طراحی آزمایش ها، آزمایشگاه کشت بافت و آزمایشگاه عمومی پلیمر اشاره کرد.
 


بازار کار و درآمد رشته مهندسی شیمی
گستره کاری رشته مهندسی شیمی بسیار گسترده است و فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در صورت داشتن مهارت لازم و توانمندی ها می توانند در موسسات و سازمان های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند.
مهندسان شیمی می توانند در صنایع تولید رنگ و رزین، صنایع مواد غذایی، صنایع بازیافت فلزات و عناصر گرانبها، صنایع استخراج فلزات با ارزش، تولیدی انواع باتری های صنعتی، صنایع پلیمر، پتروشیمی، صنایع داروسازی، صنایع بایومدیکال و بیوتکنولوژی، صنایع کریستال خوراکی و صنعتی، و ... استخدام شوند. همچنین درآمد مهندسان شیمی بسیار متغیر است و بستگی به محیط شغلی آن ها و مهارت هایشان دارد.



مشاوره انجام پایان نامه مهندسی شیمی
شیمی علمی فراگیر و بسیار گسترده است که همواره در جریان زندگی ما حضور دارد. دانشجویانی که با علاقه، به تحصیل در این رشته مشغولند عموما به دنبال ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هستند که البته برای رسیدن به این هدف باید از مرحله دشوار اما مهم انجام پایان‌نامه و ارائه آن گذر کنند. انجام پایان‌نامه شیمی مانند سایر رشته‌ها، نیازمند مطالعات گسترده، اختصاص زمان کافی و آشنایی با اصول نگارش پایان‌نامه است اما آنچه می‌تواند این مسیر را اندکی آسان‌تر و هموارتر ‌سازد استفاده  از تجربیات و مشاوره با اساتید و کارشناسان خبره این حوزه است. هنگامی‌که شما از آغاز فرآیند انجام پایان‌نامه شیمی از مساعدت مشاوری وارد و آگاه برخوردار باشید مسلما در مسیری درست که قبلا بارها آزموده شده‌است قرارخواهید گرفت. راهنمایی و هدایت مشاور، شما را با صفر تا صد فرآیند انجام پایان‌نامه آشنا می‌کند که این‌ موجب صرفه‌جویی در وقت، هزینه و انرژی خواهد شد.
گروه ما، از جمله گروه های شاخص و مطمئنی‌ست که کارشناسان و مشاوران مجرب آن از آنجایی ‌که همه از دانشگاه‌های ممتاز کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند، به خوبی با امر تحقیق، پژوهش و امور مربوط به پایان‌نامه شیمی آشنا هستند. این کارشناسان زبده، در تمام مراحل فرآیند انجام پایان‌نامه شیمی و همچنین در اموری مانند استخراج مقاله از پایان‌نامه شیمی در کنار دانشجویان بوده و آنها را راهنمایی می‌کنند تا سریعتر به مقصد برسند.


مراحل انجام پایان نامه برق در گروه ما
انتخاب موضوع پایان نامه مهندسی شیمی
اطمینان از تکراری نبودن موضوع پایان ‌نامه مهندسی شیمی
نوشتن پروپوزال مهندسی مهندسی شیمی
فصل بندی پایان نامه مهندسی شیمی
انجام اصلاحات مد نظر استاد راهنما
ارائه پاورپوینت برای جلسه دفاع از پایان‌ نامه مهندسی شیمی


خدمات ما
مشاوره و انجام پایان نامه ارشد مهندسی شیمی

مشاوره و انجام پایان نامه دکتری مهندسی شیمی

نوشتن مقاله ISI مهندسی شیمی

مشاوره و انجام پایان نامه ترموسینتیک و کاتالیست
برخی موضوعات پایان نامه مهندسی شیمی گرایش ترموسینتیک و کاتالیست عبارتند از:
. مدل‌ سازی ریفرمر کاتالیستی مونولیتی خودگرما زا برای تولید هیدروژن برای پیل‌ های سوختی
. تولید بیو دیزل از میکرو جلبک های بومی استان مازندران با استفاده از کاتالیست های آلومینا زیرکونیا
. بررسی پیرولیز حرارتی و کاتالیستی پلی الفین ها و رابر ها
. بررسی فعالیت نانو کاتالیست آندی بر پایه پلاتین جهت کاربرد در پیل های سوختی الکلی مستقیم - متانول، 2-پروپانول و،2،1- پروپان دی ال
. تخریب فتو شیمیایی رودامین B درمحلول های آبی با استفاده از نانو فتوکاتالیست ZnO آلاییده با

مشاوره و انجام پایان نامه فرآیندهای جداسازی
برخی موضوعات پایان نامه مهندسی شیمی گرایش فرآیندهای جداسازی عبارتند از:
. کاربرد غشاء سلولزی جاذب برای جداسازی مایعات
· فرآیند جداسازی multi-spheres در جریان هیپرسونیک
· گرفتن کربن پس از احتراق با ادغام کریستالیزاسیون سردکننده در فرآیندهای بر پایه آمونیاک
· توسعه میکروفلوئیدهای بر پایه قطره برای ارزیابی رفتار تصادفی هسته کریستالی
· بررسی فرآیند یکپارچه جداسازی غشایی و صرفه جویی در انرژی براساس برنامه‌نویسی ژنتیک برای دستیابی به تولید پاک

مشاوره و انجام پایان نامه طراحی فرآیند
برخی موضوعات پایان نامه مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند عبارتند از:
· تبدیل شیمیایی بیومس به مواد شیمیایی
· طراحی و پیاده‌سازی مدل‌های جدید برای استفاده مجدد از آب و فاضلاب صنعتی
· طراحی فرآیندهای شیمیایی با شبیه‌سازی و مدل‌سازی
· کاربرد مهندسی بیوپروسس (برای مثال آنزیم‌ها و میکروب‌ها در تبدیل بیومس، به عنوان میزبان تولید، در کاربردهای زیست‌محیطی)
· تشدید فرآیند با استفاده از حلقه شیمیایی در گاز طبیعی به فرآیند تبدیل دی‌متیل اتر: کاربردی از طراحی فرآیند

مشاوره و انجام پایان نامه مدلسازی، شبیه سازی و کنترل
برخی موضوعات پایان نامه مهندسی شیمی گرایش مدلسازی، شبیه سازی و کنترل عبارتند از:
· مدل‌سازی فرآیند و شبی‌سازی یک کارخانه سنتز متانول با استفاده از جریان‌های سیگناس به دست آمده از بیومس
· مدل‌سازی و شبیه‌سازی اکسیداسیون آمونیاک راکتور گازی
· مدل‌سازی و شبیه‌سازی راکتورهای واقعی
· مدل‌سازی و شبیه‌سازی تصفیه آب گیاهی
· مدل جانشین مبتنی بر فراگیری عمیق برای شبیه‌سازی مخزن نفت با کنترل مناسب زمان متغیر

مشاوره و انجام پایان نامه فرآوری و انتقال گاز
برخی موضوعات پایان نامه مهندسی شیمی گرایش فرآوری و انتقال گاز عبارتند از:
· ارزیابی در دسترس بودن خط لوله انتقال گاز قدیمی با استفاده از مدل‌سازی فرآیند تصادفی
· طراحی سیستم استنتاج عصبی فازی برای بهینه‌سازی فرآیند در واحد انتقال گاز طبیعی
· پتانسیل بهینه‌سازی انرژی در زنجیره تولید ال ان جی مقیاس کوچک با رویکرد جذب دی اکسید کربن
· بررسی روش‌های مناسب جداسازی برای بالا بردن ارزش‌های حرارتی گاز طبیعی با استفاده از فرآیندهای تبرید، جذب سطحی و غشایی
· بررسی و مطالعه میزان حلالیت گاز دی اکسید در محلول‌های آمین

مشاوره و انجام پایان نامه پتروشیمی


هزینه انجام پایان ‌نامه مهندسی شیمی
قیمت انجام پایان نامه مهندسی شیمی به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله نوع موضوع پایان نامه مهندسی شیمی، میزان سختگیری استاد، تعداد دفعات تصحیح رساله مهندسی شیمی و پروژه مهندسی شیمی، میزان خدمات درخواستی شما از ما، مدت زمان مورد نیاز جهت انجام پایان نامه مهندسی صنایع و ... . لذا جهت مشاوره و کسب قیمت انجام پایان ‌نامه مهندسی شیمی:

** با ما تماس بگیرید  09035474274 **

 

همکاری با ما در زمینه مشاوره و انجام پایان نامه شیمی ارشد و دکتری

این ریپرتاژ آگهی با عنوان مشاوره و انجام پایان نامه شیمی در رتبه های نخست گوگل قرار دارد پژوهشگران و گروه های پژوهشی فعال در این حوزه که مایل به همکاری با ما هستن میتونن با شماره بالا در تماس باشن

__________________________________________________________________________________________________

 

مطالب پیشنهادی:

| مشاوره نوشتن پروپوزال در رشته های مختلف | | |

| | | |

| | | |

| | |

| | | |

| | | |

| | | |

| |

 




نظرات کاربران

عبارت امنیتی
0