مشاوره و نوشتن پروپوزال در رشته های مختلف

دسته بندی :

نویسنده : دست دو بوک

تاریخ درج :

حجم فایل :

مشاوره و نوشتن پروپوزال در رشته های مختلف
مشاوره و نوشتن پروپوزال در رشته های مختلف

تبدیل پایان نامه به کتاب

پروپوزال چیست
دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه در مقاطع ارشد و دکتری یا کارمندان امروز اداری و پژوهشی، مسلما در فرآیند کار و تحصیل خود با واژه «پروپوزال» Proposal مواجه شده‌اند. در واقع، واژه پروپوزال برگرفته شده از واژه propose به معنای پیشنهاد دادن است. به عبارت دیگر می‌توان گفت معنی پروپوزال یا proposal چیزی شبیه «پیشنهاد پژوهشی» است. این معنی برای واژه پروپوزال از سوی فرهنگستان ادب فارسی انتخاب شده است. در حقیقت پروپوزال، طرحی است که در ذهن دارید و می‌خواهید آن را عملی کنید و باید آن را به صورت استاندارد و مکتوب به گروهی پیشنهاد بدهید.
تحقیقاتی که در قالب یک پروپوزال نوشته می‌شوند اغلب دارای جنبۀ درخواستی و پیشنهادی هستند. غالبا یک تحقیق پیشنهادی برای مجاب کردن سایر افراد است تا از این طریق ارزش، قابلیت و نیز برنامۀ کاری در تحقیقات فرد به تصویب برسد. بدون در نظر داشتن حیطۀ تحقیقاتی و تخصصی دانشجویان، همۀ پیشنهادهای پژوهشی باید در راستای پاسخگویی به سوالات زیر باشد:

چه برنامه‌ای برای این کار تحقیقاتی وجود دارد؟
هدف از انجام تحقیق چیست؟
نحوۀ اجرایی کردن این تحقیقات چگونه است؟

سوالات مذکور رکن اصلی پروپوزال‌نویسی محسوب می‌شوند. لازم است عنوانی که برای پروپوزال انتخاب می‌شود حاوی اطلاعات کلی باشد تا از این طریق خوانندگان و مخاطبان آنها را مجاب نماید و بتواند نشان دهندۀ موضوعات مهمی باشد.


قسمت های تشکیل دهنده یک پروپوزال
عنوان تحقیق
عنوان تحقيق به فراخور نوع تحقيق ( بنيادي ، كاربردي و ... ) بايد در عين خلاصه بودن دقيقاً بيان نمايد كه در حين تحقيق چه متغيير هايي بررسي خواهد شد ، همچنين مي بايست جامعه تحقيق ، زمان و مكان تحقيق در عنوان كاملاً مشهود باشد( در مورد تحقيقات كاربردي) .

بیان مسئله
این قسمت باید واضح و روشن باشد به طوری که مطمئن شوید کسانی که قرار است آن را بخوانند بدون آن که برایشان سوال ایجاد شود، دلیل این تحقیق را متوجه می‌شوند. بهتر است نظم موجود در این قسمت برای خودتان واضح باشد.
مثلا روند کلی آن را از کل به جزء در نظر بگیرید. مطالب عنوان شده نباید از هم گسسته باشد و ذهن مخاطب را از هم بپاشد بلکه باید به هر روشی مخاطب را به سمت خود جذب کند. در قسمت بیان مسئله به مفید بودن پژوهش حاضر جهت حل مشکلات به‌صورت کامل و واضح اشاره‌کنید. دقیقه این پژوهش شما چه مشکلی را حل خواهد کرد. هرچه پژوهش شما قابلیت بیشتری در حل مشکل شایع در جامعه داشته باشد برای افراد دارای جذابیت بیشتری برخوردار است تا می‌توانید جذابیت پژوهش خود را در بیان مسئله بیشتر کنید.

سوالات تحقیق
در این مرحله از نگارش پورپوزال proposal باید سوالات پیش رو را در غالب چند سوال کوتاه و معمولا در نیم سطر یا یک سطر بنویسید. نوشتن سوالات تحقیق به شما کمک می‌کند بدانید برای چه هدفی و چرا قصد نوشتن این مقاله و پایان‌نامه را دارید.

فرضيات تحقيق
فرضيات تحقيق حدس و گمان هاي خردمندانه اي است كه پژوهشگر در مورد روابط دو يا چند متغيير تحقيق خود دارد . فرضيات تحقيق بايد بصورت خبري بيان شود و نشان دهنده نتايج مورد انتظار از تحقيق باشد، فرضیان تحقیق در حقیقت پاسخ احتمالی پژوهشگر به سوالات تحقیق است.

اهداف تحقیق
در این بخش پژوهشگر باید اهداف کلی و اهداف ویژه و کاربردی انجام تحقیق را به روشنی مشخص نماید. اهداف کلی اهدافی هستند که به طور مستقیم از موضوع پژوهش ناشی می شوند. اهداف کاربردی نیز اهدافی هستند که نشات گرفته از مسئله پژوهش و اهداف کلی هستند و یا به عبارتی زیر مجموعه اهداف کلی هستند. این اهداف مشخص می کنند که چه چیزهایی در این پژوهش، تحقق می یابند و چه چیزهایی تحقق نخواهند یافت.

پیشینه تحقیق یا مرور ادبیات تحقیق
پیشینه تحقیق که گاهی به آن مرور ادبیات می‌گویند، برگردانده شده و معادل عبارت انگلیسی litrature review است. در قسمت پیشینه تحقیق یا مرور ادبیات پروپوزال، کارهای پیشین را توضیح می‌دهید. مقالات قبلی و یا کتاب‌های مرتبط را بررسی می‌کنید و دقیقا مشخص می‌کنید که چه روش‌های مختلفی برای حل هر یک از اجزای مسئله یا پاسخ به سوالات مطرح‌شده در بیان مسئله اجرا شده است.

روش تحقیق
یکی از نکات مهمی که یک محقق باید در زمان انجام پژوهش به آن توجه نماید ارائه روش های انجام تحقیق می باشد. اشاره به روش های گرد آوری داده ها، جامعه آماری و نمونه مورد آزمایش، روش های نمونه گیری، ابزار و روش های جمع آوری اطلاعات و داده ها از مواردی هستند که باید در این بخش به آن پرداخته شود.

ابزار تحقیق
در برخی رشته‌ها لازم است برای انجام تحقیق از یک سری ابزار بهره بگیرند مثلا نیاز به تدوین پرسش‌نامه یا استفاده از پرسش‌نامه‌های قبلی وجود داشته باشد و یا نیاز باشد اسناد موجود در کتابخانه‌ها را بررسی کنید یا در رشته‌های پزشکی، آزمایشاتی انجام دهید. به هر حال همه این ابزارها را واضح شرح دهید.

ذکر منابع
توجه داشته باشید که برای نوشتن یک پورپوزال پایان‌نامه باید از منابع علمی معتبر استفاده کنید. این مرحله از پورپوزال اهمیت کار شما را برای داوران مشخص می‌کند.
در استفاده از منابع باید به علمی بودن آن اطمینان داشته باشید یعنی نمی‌توانید از سایت‌های نامعتبر یا مقالاتی که هیچ رفرنسی برای مبدا ارجا آن وجود ندارد استفاده کنید باید دقت کنید مقلات از درجه بالایی اعتبار علمی برخوردار باشد سعی کنید مقالات را از سایت‌های مانند  IEEE, ISI, WILEY, PUBMED, PROQUEST ,OXFORD JOURNALS و … می‌توانید دانلود و نسبت به استفاده در پورپوزال اقدام کنید.


خدمات ما
نوشتن پروپوزال در تمامی رشته ها از جمله:
مشاوره و نوشتن پروپوزال معماری
انتخاب موضوع پایان نامه معماری، نوشتن پروپوزال معماری طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال معماری تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال عمران
انتخاب موضوع پایان نامه عمران، نوشتن پروپوزال عمران طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال عمران تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال مهندسی برق
انتخاب موضوع پایان نامه مهندسی برق، نوشتن پروپوزال مهندسی برق طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال مهندسی برق تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال مهندسی کامپیوتر
انتخاب موضوع پایان نامه مهندسی کامپیوتر، نوشتن پروپوزال مهندسی کامپیوتر طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال مهندسی کامپیوتر تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال روانشناسی
انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی، نوشتن پروپوزال روانشناسی طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال روانشناسی تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال علوم اجتماعی
انتخاب موضوع پایان نامه جامعه شناسی، نوشتن پروپوزال جامعه شناسی  طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال جامعه شناسی تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال علوم سیاسی
انتخاب موضوع پایان نامه علوم اجتماعی، نوشتن پروپوزال علوم سیاسی طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال علوم سیاسی تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال جغرافیا
انتخاب موضوع پایان نامه جغرافیا، نوشتن پروپوزال جغرافیا طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال جغرافیا تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال پزشکی
انتخاب موضوع پایان نامه پزشکی، نوشتن پروپوزال پزشکی طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال پزشکی تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال علوم تربیتی
انتخاب موضوع پایان نامه علوم تربیتی، نوشتن پروپوزال علوم تربیتی طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال علوم تربیتی تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال حسابداری
انتخاب موضوع پایان نامه حسابداری، نوشتن پروپوزال حسابداری طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال حسابداری تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال حقوق
انتخاب موضوع پایان نامه حقوق، نوشتن پروپوزال حقوق طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال حقوق تا زمان تایید دانشگاه.

مشاوره و نوشتن پروپوزال مدیریت
انتخاب موضوع پایان نامه مدیریت، نوشتن پروپوزال مدیریت طبق فرم پروپوزال دانشگاه مورد نظر، تصحیح پروپوزال مدیریت تا زمان تایید دانشگاه.


قیمت پروپوزال / هزینه نوشتن پروپوزال
قیمت نوشتن پروپوزال به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله هدف از نوشتن پروپوزال که برای تحصیل است یا کار، مقطع تحصیلی ارشد است یا دکتری، تعداد دفعات تصحیح پروپوزال و میزان سختگیری استاد و دانشگاه و ... . لذا برای مشاوره و دریافت هزینه نوشتن پروپوزال در رشته ها و زمس=ینه های مختلف:

... با ما تماس بگیرید 09035474274 ...
-

____________________________________________________________________________________________

 

مطالب پیشنهادی:

| مشاوره نوشتن پروپوزال در رشته های مختلف | | |

| | | |

| | | |

| | | |

| | |

| | | |

| | | |

| |


نظرات کاربران

عبارت امنیتی
0